wtorek, 21 października 2014

DIY - sezonowa dekoracja - sztuczne grzyby

Nie polecam spożywania tych grzybów, każdy - nawet początkujący grzybiarz dostrzeże, że są to raczej grzyby niejadalne ;) mini ogródki zamknięte w szkle stały się bardzo popularne. Od pewnego czasu chciałam zrobić coś swojego w tym kierunku. Powstała trochę odmienna wersja - trujące grzybki na zielonym chrobotku w małym słoiku. Grzyby wykonałam z samoutwardzalnej masy modelarskiej,  te są strasznie ponure, ale po mojej głowie krążą również kolorowe, czerwone muchomory.


Potrzebne rzeczy:

  • masa samoutwardzalna
  • farby akrylowe
  • drucik
  • pędzelek
  • słoiczek
  • mech, gałązki, piasek, drobne kamienie itp.
  • gąbka florystyczna
  • klej w pistolecie

Jak zrobić sztuczne grzyby

Krok 1:





Z masy formujemy kapelusze. Następnie delikatnie za pomocą wykałaczki lub nożyka robimy blaszki. Nóżki tworzymy na bazie cienkiego drutu - łatwiej wbijemy je w gąbkę florystyczną.

Krok 2:


Po wyschnięciu elementów przechodzimy do malowania farbami. Następnie doklejamy kapelusze do nóżek.







Krok 3:


Dno słoika wykładamy gąbką, a następnie przysypujemy ją piaskiem (mój czarny piasek: piasek + kropla wody + czarny barwnik spożywczy)

Krok 5:


Teraz możemy stworzyć swoją własną kompozycję. Gotowe!




Pozdrawiam M.

18 komentarzy:

  1. właśnie dziś wyciągnęłam z szafy moje styropianowe prawdziwki:)

    OdpowiedzUsuń
  2. prześliczna ozodoba, taki las w słoiku ;) fajny efekt daje- powrót do natury i te sprawy ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kapitalny pomysł! Ja już swoje tegoroczne jesienne ozdoby zrobiłam, ale zapamiętam i wykorzystam w przyszłym roku :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Fantastyczne! Te grzybki wyglądają jak żywe :P i dzięki temu cała kompozycja wygląda bardzo naturalnie!

    OdpowiedzUsuń
  5. zauroczył mnie ten mini ogródek!!!

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam wszelkie aranżacje w słojach, w tych mniejszych i w tych ogromnych. Na pewno wykorzystam pomysł, bo córa w szkole zrobiła grzybki z plasteliny, są kolorowe więc to pewnie z jakiegoś magicznego lasu.

    OdpowiedzUsuń
  7. Super pomysł! jak pozwolisz co nie co zgapię ;) pozdrawiam Marta

    OdpowiedzUsuń
  8. Genialny pomysł! To wygląda przeuroczo! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Zarąbiste, bardzo realistycznie wyszły Ci te grzybki :O

    OdpowiedzUsuń
  10. Genialne to wygląda, świetne Ci wyszły te grzybki, uwielbiam Twoje pomysłowe i ciekawe ozdoby :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetny pomysł! Grzybki wcale nie są ponure. Moim zdaniem stonowane i bardzo stylowe, uwielbiam takie kolory. Pewnie podchwycę pomysł kiedy już będę mieć swój własny kąt. Pozdrawiam. ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. super jesienne deko...pozdrawiam i zapraszam do siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Fantastyczny pomysł, a grzybki jak żywe

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo ciekawy pomysł - grzyby wyglądają jak prawdziwe! Szczerze mówiąc, na początku nie zorientowałam się, że są sztuczne. Masz prawdziwy talent!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za poświęcony czas i zostawiony tu ślad :)